Saturday 6 January 2018

MASALAH SEMBELIT SELEPAS BERSALIN CAESAR

Assalamualaikum and Happy Weekend.

Alhamdulillah.. baby Azzahra baru pas mandi, menyusu then tidur.

Ibu dia perut memulas.

Bila perut dah berusia nie, makan pedas-pedas dan berempah sikit terus rasa tak selesa selepas bangun dari tidur.

Rasa nak pi flush je terus.

Alarm auto recycle, pepagi buta.

Adakah itu petanda tidak baik??

Bagi saya.. ia sangat baik sejak saya bersalin 4 bulan yang lalu.

Sebab masalah sembelit agak boleh tahan lah kalau saya kurang minum air, kurang makan serat, tak ambil Ostematrix, makan tak balance, kurang makan.

Susu?

Setakat ni, tak boleh nak masuk tekak.

Jadi proses flushing jadi agak rumit bagi kebanyakkan ibu yang baru lepas bersalin.

Pada permulaan saya sangkakan sebab operate. Side effect ubat bius. Rupanya, ibu bersalin normal pun mengalami masalah sembelit jugak.

Can you imagine.. how scary??

Bila nak membuang tapi sembelit di saat luka belum pulih sepenuhnya di bahagian abdomen perut (caesar) mahupun di bahagian laluan baby (normal).

Bagi saya ibu muda, ia pengalaman yang menakutkan. Takut terkoyak. Sakit lagi.. semua ada.

Macam-macam cara saya cuba.

Stress sampai naik ke kepala bila ada masalah nak buang air besar. Boleh migrain taw.

Belum citer bab tak cukup tidur.

Hahahaha..

Conclusion nya pada saya, pengambilan suplemen secara consistent amat perlu JIKA diet harian kita tak balance, kita hidup terdedah dengan risiko pencemaran tanpa sedar atau sedar.

Ok.

All the best to mommies.

Sekian,wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

Saya doakan anda yang membaca posting ini, Kaya, Bahagia, Berjaya dan diBerkati Allah dunia akhirat.

Jom! order Set Ibu Bersalin, Berpantang, dan Menyusu lengkap untuk atasi masalah sembelit ibu-ibu semua.

WhatsApp kat sini (Sakinah : 019-9164276).

"Think Positive & Keep Smiling, I'M Happy Working-At-Home-Mom."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Miss Sakinah
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment