Thursday 2 March 2017

KESAN PENGAMBILAN OSTEMATRIX KEPADA 44 ORANG PENGGUNA VITAMIN SHAKLEE

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya doakan semoga anda semua sihat, ceria dan bahagia sentiasa di samping keluarga tercinta.

Kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab. InsyaAllah.

Hari ni, saya nak berkongsi dengan anda beberapa kesan kepada tahap kesihatan bagi 44 orang pengguna yang telah mengamalkan Ostematrix Shaklee.

Apa itu Ostematrix?

Saya citer secara ringkas je. Tak mahu meleret-leret. Nanti, bosan pulak kan. Hehehe.

Ok, dalam Ostematrix ni kita boleh dapat Kalsium, Magnesium, Fosforus, Vitamin D, Zinc, Kuprum, Mangan dan juga Boron.

Penting ke untuk kita ambil semua ni?

Ia bergantung kepada tahap kesihatan memasing.

Normally, kalsium dalam badan setiap manusia akan berkurang mengikut pertambahan usia dan faktor-faktor persekitaran seperti pencemaran, amalan gaya hidup ataupun juga akibat kecederaan/ kemalangan.

Kesan pengambilan Ostematrix kepada lebih 44 orang pengguna vitamin Shaklee 

So, kat bawah ni saya kongsikan dengan anda beberapa testimoni mereka yang serasi dan sesuai dengan Ostematrix Shaklee.


Puan Siti Hajar Sufian : "Tiada lagi kebas tangan ketika terjaga malam. Mudah ke tandas dan beliau mengambil Ostematrix sebagai pengganti painkiller."


Puan Jacky Bass : "Tiada masalah cramp, sakit pinggang, sakit gigi dan sembelit ketika hamil. Ostematrix sebagai milkbooster beliau yang masih menyusukan anak. Lena dan mudah bangun tidur."

Puan Nor Hidayah Aisa : "Ostematrix membuatkan tidurnya lena, tiada masalah cramp, segar bangun pagi dan lancar membuang air besar."

Puan Niesa Khairunnisa : "Ostematrix membantu kurangkan masalah simpul urat, sakit gigi sepanjang mengandung dan contraction sebelum bersalin. Membuang air besar dengan lancar, tiada sakit-sakit pinggang, sakit belakang dan kaki lagi."


Puan Haniza Bahrin : "Pengambilan Ostematrix menyebabkan badan menjadi lebih segar, tiada masalah sakit tumit, kaki bila bangun dari tidur serta senggugut."

Puan Nadiah Suhaidi : "5 tahun consume Ostematrix, kini tiada masalah senggugut, sakit pinggang, senang tidur dan tidur beliau menjadi lebih berkualiti."

Puan Rosyawati Mohamad : "Tidurnya lebih lena, bangun pagi badan lebih segar dan sistem penghadaman lebih cantik dan berjalan lancar."


Puan Azura Abdul : "Sejak ibunya mengamalkan Ostematrix, Vericose Vein kurang bersimpul, terasa lebih lembut dan kaki lebih selesa.

Manakala suami dan beliau sendiri sudah mampu mengangkat tangan dan tidak kebas-kebas lagi selepas mengamalkan 4 biji Oste setiap malam."


Puan Norhafizah Mohamad : "Tiada masalah migrain, cramp kaki, sengal-sengal tulang, dan sakit gigi semasa hamil. Tulang menjadi semakin kuat, mudah bangun pagi dan lancar membuang air besar. Tulang baby beliau pun kuat walau masih kecil."


Puan Ida Rashid : "Mudah bangun pagi, melancarkan pembuangan air besar, tiada lagi masalah sakit gigi, gusi, sakit-sakit tulang seperti sebelum ini."


Puan Nor Hafizah Huzir : "Tak pernah cramp sepanjang pregnant, membantu masalah migrain dan tulang anak-anaknya menjadi lebih kuat."

Puan Rie Ina : "Hilang rasa letih, sengal dan lesu keesokkanya."

Puan Nor Izani Abdullah : "Mudah bangun pagi, melawas dan melancarkan pembuangan air besar, hilang lenguh dan sengal badan."



Puan Wan Mahani Mahadzar : "Mengurangkan masalah cramp, sakit belakang semasa mengandung dan melawaskan pembuangan air besar."

Puan Nur Aminah Asyrani : "Baby beliau dapat mengangkat kepala sendiri di hari ke-6, membantu sistem perkumuhan dengan lancar, tiada lagi masalah sakit tulang belakang, tengkuk dan pinggang. Tidur menjadi lebih lena."



Puan Liyana Nur Fithal : "Tiada lagi masalah sembelit, tidur lebih lena, bangun pagi fresh dan tiada sakit-sakit badan akibat menyusu bayi di tengah malam."



Puan Mariya Mohd Tahir : "Mudah untuk ke tandas, kurang sakit-sakit belakang dan bahu, tidur lebih lena, kurang stress dan gusi tak berdarah."

Puan Laili Rahman : "Ostematrix melancarkan proses perkumuhan, tidur lebih lena, bangun pagi segar, menguatkan otot-otot serta tulang-temulang."



Puan Ainniah Zulkefli : "Jarang cramp kaki semasa hamil anak kedua berbanding sebelum makan Ostematrix, bangun pagi lebih senang, fresh walau tidur lambat dan tak lenguh kaki mahupun sakit badan walaupun travel berjam-jam dalam kereta."



Puan Noriah Ibrahim : "Hilang lenguh-lenguh badan, sakit kaki, pinggang dan belakang, cramp, lutut menjadi lebih kuat, mudah bangun pagi, membuang dengan lancar, tulang, tengkuk dan kepala baby lebih kuat."



Puan Juriah Abdullah : "Melegakan lenguh badan, melancarkan pembuangan air besar, dan pengganti susu sebab beliau tak suka minum susu."



Puan Amira Ashikin Isni : "Senang membuang dan sesuai untuk beliau yang tidak suka minum susu."



Puan Al-Fatihah Ali : "Tiada masalah kejang otot, segar sebaik bangun dari tidur, tiada sakit pinggang dan sakit kepala serta melancarkan pembuangan air besar."

Puan Azrien : "Tiada masalah cramp, sakit-sakit badan dan sembelit."

Puan Azan Insan : "Melancarkan perkumuhan, membantu masalah sakit-sakit otot, letih dan lesu. Beliau juga mengambilnya untuk dihadiah kepada emak setiap bulan."



Pengakuan oleh Puan Farizatul Aziah Nizar dan Nur Saadah.


Pengakuan oleh Puan Nur Hafishah.



Pengakuan oleh Puan Suraya Mohammad, Siti Rabiah Adnan dan Ummu Afeefatain.



Pengakuan oleh Puan Sri fairus.



Pengakuan oleh Puan Azlina Saadan dan Siti Nurul Fatehah Mohamad.



Pengakuan oleh Puan Siti Nadzirah, Fiza Abdul Rahman dan Nurul Syahida.



Pengakuan oleh Puan Shieda Balqis, Maimon Busri, Grace V. Henry dan DK Lehainie Ag Salleh.

Fuh!! penat nak habiskan membaca ye.

Actually kesan yang dilalui oleh kebanyakkan pengguna yang terdiri dari ibu-ibu yang sudah berkahwin ini lebih kurang sama sahaja. Iaitu cramp, kebas kaki, sembelit, migrain dan stress.

Konklusinya, semua berkaitan dengan masalah tulang.

Bayangkan seawal pagi, mereka bangkit untuk uruskan rumahtangga sehingga tidur semula tak tahu jam berapa.

Berapa lama agaknya, mereka menggunakan tulang 4 kerat untuk memastikan rumahtangga berjalan lancar dan bahagia untuk insan-insan tersayang? Ditambah lagi ibu yang bekerjaya di luar.

Lama kan? Penat.. Kecian.

Robot pun ada masa berehat.

Masalahnya, kita manusia bukan robot. Kesihatan perlu dijaga. Namun, demi yang tersayang walau sakit cam mana sekalipun.. mereka tetap gagahkan diri demi kebahagiaan rumah tangga.



Saranan saya kepada wanita di luar sana, pastikan keperluan kalsium dan kesihatan anda terjaga dan terpelihara walau sesibuk cam mana sekali pun. Kerana anda adalah tunjang keluarga.

Ok.

Sekian, wasssalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

#Mencegah lebih baik dari Merawat.

No comments:

Post a Comment